Waarom jij nú moet investeren in mensen die (nog) geen klant zijn Marie-José Giebels Relaties zijn geen trucje, ze zijn de essentie In de afgelopen periode kreeg ik drie aanvragen van mensen die ik 16 jaar geleden in training had, hoe gaaf is dat! Toen waren ze deelnemer. Nu zijn ze l... 23 okt. 2025
Waarom je nooit het prijskaartje moet geven vóór je klant de pijn gevoeld heeft Marie-José Giebels Wat kost het? Een rotvraag op het verkeerde moment. Je herkent het vast: je krijgt een mail van een potentiële klant. Klinkt veelbelovend. Ze hebben je naam gehoord, ze zijn op zoek naar “iets in jouw... 16 okt. 2025
En de winnaar is... Marie-José Giebels Gisteren heb ik de winnaar gekozen van de gratis testmaand met mijn Sales Agent. Er kwamen prachtige inzendingen binnen. Open, eerlijk, nieuwsgierig en doordacht. Sommige mensen waren sceptisch, ander... 2 okt. 2025
Test haar maar, als je durft! Marie-José Giebels De reacties op mijn nieuwe Sales Agent stromen binnen. Veel mensen zijn benieuwd. Nieuwsgierig. En een beetje sceptisch. Kan AI echt helpen bij iets zo persoonlijk als verkopen? Mijn antwoord is: test... 25 sep. 2025
Noem mij bij mijn diepste naam Marie-José Giebels "Noem mij, bevestig mijn bestaan. Laat mijn naam zijn als een keten…" — Neeltje Maria Min Je kent dat gevoel misschien wel: dat iets waar je aan werkt, groter en krachtiger blijkt dan je zelf had voor... 18 sep. 2025
Het aller schaarste goed… Marie-José Giebels Als je het hebt over schaarste is er één ding dat het aller schaarst is als ondernemer. En dat is tijd . Je kan je tijd maar 1x besteden, dus het is belangrijk je daar bewust van te zijn. Handig met j... 8 sep. 2025
Follow your heart, not the money! Marie-José Giebels Veel ondernemers die ik spreek zijn bezig met de vraag: “Waarmee kan ik geld verdienen?” . Dit lijkt een hele logische vraag als je kostwinner bent, of als je om een andere reden succesvol wilt zijn. ... 4 sep. 2025
Ken jij jouw klanten écht? Marie-José Giebels Als ik je zou vragen: “Waar liggen jouw klanten wakker van?” Of: “Waar lopen jouw klanten tegenaan?” Of ik vraag je: “Wat zijn de grootste verlangens van jouw klanten?” Wat is dan daarop je antwoord? ... 1 sep. 2025
AI of ai…in sales? Marie-José Giebels Er wordt veel over gepraat. Veel geprobeerd. Veel gegist. AI in sales. Chatbots, prompts, tekstjes laten schrijven door tools – het lijkt allemaal slim. Maar als ik dan de resultaten lees, denk ik vaa... 28 aug. 2025
Wat gebeurt er allemaal...? Marie-José Giebels Mijn jongste zoon (van toen 8 jaar) vertelde me dat hij een spreekbeurt wilde houden op school. “Leuk!”, riep ik gelijk. “Waar ga je de spreekbeurt over houden?”. Dat was dus even lastig. Er valt zove... 21 aug. 2025
Die klant hoef je echt niet te bellen hoor… Marie-José Giebels “Die klant hoef je echt niet te bellen hoor. Dat heeft geen enkele zin, die doet toch nooit wat” . Zei Mark tegen zijn collega Peter. “Oh ok, dank je!”, gaf Peter dankbaar terug en streepte de naam va... 14 aug. 2025
Spiegel je gesprekspartner… zin of onzin? Marie-José Giebels Tijdens mijn salesprogramma’s krijg ik regelmatig te horen: “je moet je gesprekspartner toch spiegelen, of zo?” Wat is dat eigenlijk, spiegelen? Bij het spiegelen van je gesprekspartner neem je (ongev... 7 aug. 2025