Het aller schaarste goed… Marie-José Giebels Als je het hebt over schaarste is er één ding dat het aller schaarst is als ondernemer. En dat is tijd . Je kan je tijd maar 1x besteden, dus het is belangrijk je daar bewust van te zijn. Handig met j... 8 sep. 2025
Follow your heart, not the money! Marie-José Giebels Veel ondernemers die ik spreek zijn bezig met de vraag: “Waarmee kan ik geld verdienen?” . Dit lijkt een hele logische vraag als je kostwinner bent, of als je om een andere reden succesvol wilt zijn. ... 4 sep. 2025
Ken jij jouw klanten écht? Marie-José Giebels Als ik je zou vragen: “Waar liggen jouw klanten wakker van?” Of: “Waar lopen jouw klanten tegenaan?” Of ik vraag je: “Wat zijn de grootste verlangens van jouw klanten?” Wat is dan daarop je antwoord? ... 1 sep. 2025
AI of ai…in sales? Marie-José Giebels Er wordt veel over gepraat. Veel geprobeerd. Veel gegist. AI in sales. Chatbots, prompts, tekstjes laten schrijven door tools – het lijkt allemaal slim. Maar als ik dan de resultaten lees, denk ik vaa... 28 aug. 2025
Wat gebeurt er allemaal...? Marie-José Giebels Mijn jongste zoon (van toen 8 jaar) vertelde me dat hij een spreekbeurt wilde houden op school. “Leuk!”, riep ik gelijk. “Waar ga je de spreekbeurt over houden?”. Dat was dus even lastig. Er valt zove... 21 aug. 2025
Die klant hoef je echt niet te bellen hoor… Marie-José Giebels “Die klant hoef je echt niet te bellen hoor. Dat heeft geen enkele zin, die doet toch nooit wat” . Zei Mark tegen zijn collega Peter. “Oh ok, dank je!”, gaf Peter dankbaar terug en streepte de naam va... 14 aug. 2025
Spiegel je gesprekspartner… zin of onzin? Marie-José Giebels Tijdens mijn salesprogramma’s krijg ik regelmatig te horen: “je moet je gesprekspartner toch spiegelen, of zo?” Wat is dat eigenlijk, spiegelen? Bij het spiegelen van je gesprekspartner neem je (ongev... 7 aug. 2025
Jouw stemming is besmettelijk – in elk gesprek Marie-José Giebels In de zomer komt er ruimte. Minder afspraken, meer reflectie. En soms voel je dan ineens wat je in de hectiek van de maanden daarvoor hebt weggeduwd: vermoeidheid, frustratie of juist een onderstroom ... 31 jul. 2025
Verkoop zonder te verkopen: juist in de zomer! Marie-José Giebels Verkopen zonder te verkopen. Het klinkt als een paradox. Toch is dit voor veel van mijn klanten de vaardigheid waar ze écht het verschil mee maken. En – goed nieuws – dit is bij uitstek iets dat je ku... 24 jul. 2025
Je hoeft geen volle agenda te hebben om beter te worden Marie-José Giebels De zomer is de beste tijd om te oefenen met open vragen De zomer is stil. Veel klanten zijn op vakantie. Perfect moment om even niks te doen, toch? Of… om te oefenen met wat je anders nooit écht aanpa... 17 jul. 2025
Zij durft het gelijk aan! Marie-José Giebels De meeste van mijn klanten zijn ondernemers die al langere tijd bezig zijn. Meestal echt een aantal jaren. Dit zijn dan ook de klanten waar ik mij op richt. Dat heeft een reden. Ik vertel er graag iet... 14 jul. 2025
Ik zit stil en jij groeit, hoe dan? Marie-José Giebels Hoe vaak neem jij écht de tijd om je eigen gesprekken terug te luisteren? De meeste mensen doen dat nauwelijks. Terwijl daar vaak de grootste winst zit. Niet in een nieuwe techniek, maar in het herken... 10 jul. 2025